فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۷, دوشنبه

دختر دانش آموز در زندان سپیدار اهواز از خونریزی معده رنج می برد

 ۱۳۹۷/۲/۱۶-دختر دانش آموز در زندان سپیدار اهواز از خونریزی معده رنج می برد
خونریزی معده دختر ۱۵ ساله پس از ۷۲ روز بازجویی
دختر ۱۵ ساله اهوازی که مدت ۷۲روز است در زندان سپیدار اهواز به اتهام فعالیت در شبکه های اجتماعی در اینترنت تحت بازجویی قرار دارد؛ بدلیل شکنجه و فشارهای روحی – روانی از درد و خونریزی معده رنج می برد.
مائده شعبان نژاد دختر دانش آموز ۱۵ ساله به دلیل فعالیت در شبکه های اجتماعی اینترنت و سرودن اشعاری به زبان عربی از تاریخ ۵ بهمن ماه ۹۶ تاکنون در حبس و تحت بازجویی قرار دارد.
مائده شعبانی نژاد (عموری) متولد ۱۳۸۱ دانش آموز سال اول دبیرستان دخترانه ریحانه و یکی از دانش آموزان نمونه شهر آبادان در ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۶ توسط ستاد خبری اطلاعات در شهر آبادان بازداشت و بعد از چند روز با قید وثیقه آزاد شد. او مجددا در روز ۵ بهمن ماه ۹۶ توسط مامورین اطلاعات اهواز در منزل عمویش محمود عموری در اهواز بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل گردید. این دانش آموز ۱۵ ساله مدت یک ماه تحت بازجویی در بازداشتگاه اهواز بود و سپس به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.
او هم اکنون در زندان سپیدار محبوس است. در پاسخ پیگیریهای خانواده وی مقامات دادستانی اهواز گفته اند: «پرونده او دست ما نیست و نمی توانیم کاری بکنیم و پرونده نزد اطلاعات است».
برای این دانش آموز ۱۵ ساله هنوز کیفرخواستی صادر نشده و وزارت اطلاعات مدت بازداشت وی را به طور مستمر تمدید میکند.
بازداشت و بازجویی از وی در رابطه با فعالیتش در فضای مجازی و سرودن اشعار حماسی و ضد حکومتی به زبان عربی است.
خانواده مائده از نظر مالی توان گرفتن وکیل برای فرزندشان را ندارند.
هنگام بازداشت وی در اهواز؛ چند تن از اقوام وی نیز به دلیل همکاری و پناه دادن به او در منزلشان بازداشت شدند. خانم مهناز عموری فیصلی ۴۳ ساله(خاله مائده) ساکن آبادان، محمود عموری ۳۲ ساله (عموی مائده) ساکن اهواز، خالد عموری ۲۸ ساله ساکن اهواز و فؤاد عموری ۳۰ ساله ساکن اهواز از بازداشت شدگان هستند.
هم اکنون مهناز عموری فیصلی و محمود عموری همچنان در بازداشت هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر