فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۰, پنجشنبه

تداوم بازداشت مائده شعبانی نژاد دانش آموز ۱۵ ساله آبادانی

خبرگزاری هرانا – مائده شعبانی نژاد، دختر ۱۵ ساله دبیرستانی در آبادان است که از بهمن ماه سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و در زندان سپیدار اهواز نگهداری می‌شود، پس از گذشت حدود ۳ ماه و نیم از زمان بازداشت، وضعیت سلامتی این زندانی رو به وخامت گذاشته است علیرغم این موضوع او از خدمات درمانی مناسب محروم مانده علاوه بر اینکه قرار بازداشت وی به طور مستمر تمدید می‌شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مائده شعبانی نژاد (عموری)، دانش‌آموز ۱۵ ساله دبیرستان دخترانه ریحانه در آبادان است که در تاریخ ۵ بهمن ماه سال گذشته برای دومین بار به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت شد.
خانم شعبانی پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر اهواز و پس از یک ماه بازجویی به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.
این دانش‌آموز همچنان پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز در این زندان نگهداری می‌شود و علیرغم درد و خونریزی معده از خدمات درمانی محروم است.
گفته می شود خانواده این دانش‌آموز نیز توان مالی استخدام وکیل برای او و تردد بین اهواز و آبادان جهت ملاقات و پیگیری وضعیت فرزندشان را ندارد.
مقامات دادستانی در پاسخ پیگیری‌های خانواده وی گفته‌اند: “پرونده او دست ماموران وزارت اطلاعات است و ما نمی‌توانیم هیچ کاری بکنیم”.
هنگام بازداشت مائده شعبانی‌نژاد در اهواز چند تن از اقوام وی نیز احتمالا به دلیل همکاری و پناه دادن به او در منازلشان بازداشت شدند که از این بین مهناز عموری فیصلی (خاله مائده) و محمود عموری (عموی مائده) همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
هرانا پیشتر گزارش گرده بود، مائده شعبانی نژاد، دختر ۱۵ ساله دبیرستانی در آبادان که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود پس از حدود ۱۲ روز بازداشت با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی مورخ ۷ آبان ۱۳۹۶ از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر