فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ خرداد ۱۷, پنجشنبه

مهم‌ترین پرونده‌های کودک آزاری؛ از تهران تا خمینی‌شهر

کودک‌آزاری در ایران خشن‌تر از گذشته شده است؟

جامعه > آسیب‌ها – در هفته گذشته با انتشار خبر آزار و اذیت گروهی دانش‌آموزان یک دبیرستان در غرب تهران و آزار یک کودک افغان در خمینی‌شهر مهم‌ترین پرونده‌های کودک‌آزاری در سال رقم خورد.

به گزارش خبرآنلاین، پربازدیدترین پرونده اجتماعی و شاید کل حوزه اخبار کشور، ماجرای آزار جنسی گروهی دانش‌آموزان، در مدرسه‌ای در غرب تهران بود. ماجرایی که اندکی پس از انتشار بلافاصله تایید شد و آخرین جزییات آزارگروهی دانش‌آموزان تهرانی به اطلاع همه رسید.

تقریبا در همان روز دستور ویژه وزیر آموزش‌وپرورش برای رسیدگی به ماجرا هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و حتی حقوقدانان هم بحث کردند اعدام یا شلاق؛ مجازات معلم متجاوز چیست؟

هر چه که بود، برای شروع به مجازات، معلم خاطی بازداشت و مدیر مدرسه تعلیق شد. ولی قصه در همینجا ثابت نماند چون ماجرای تجاوز به دانش‌آموزان تهرانی، وزیر آموزش‌وپرورش را به مجلس کشاند. حتی در این رابطه واکنش به ارتباط فرد متجاوز به دانش‌آموزان با خانواده امام‌جمعه اسبق شیراز هم مورد توجه مردم قرار گرفت و خبر رسید بررسی فیلم تعرض به گروهی از دانش‌آموزان در مجلس قطعی شده است. دستگاه قضایی هم شروع به اقدامات مورد نیاز کرد و دادستان تهران گفت: معرفی معلم متعرض به دانش‌آموزان به زندان صورت گرفته است.

در حواشی این مطلب، ۳ وعده وزیر آموزش‌وپرورش پس از ماجرای تعرض به دانش‌آموزان هم مورد توجه مردم قرار گرفت و در این بین ناگهان یک نماینده مجلس تز داد: جنایت مدرسه غرب تهران ثمره اجرای۲۰۳۰ است!

جامعه شناسان هم با مقایسه تعرض به دانش‌آموزان را در مدرسه‌ای در تهران، با اتفاقی مشابه‌ در آمریکا نتایج جالب توجهی گرفتند و در نهایت، دستور اکید رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده حادثه یکی از مدارس غرب تهران، ختمی بر همه نقل قولها بود.
پس از همه این ماجراها بود که عارف به حادثه مدرسه غرب تهران واکنش نشان داد و گفت: پیگیر تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم!

آنچه در اطلاعات جدول زیر آمده است، نشان می‌دهد کودک‌آزاری در ایران نسبت به گذشته خشن‌تر شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر