فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ خرداد ۲۴, پنجشنبه

خودکشی یک جوان ۱۷ ساله و اقدام به خودکشی جوانی دیگر در یک روز در بوکان


باز هم خودکشی در شهرهای ایران و کردستان، این بار از شهر بوکان خبر می‌رسد که در دو اقدام جداگانه اما در یک روز، یک جوان ۱۷ ساله در منزل پدری‌اش خود را حلق‌آویز کرده که منجر به مرگ وی می‌شود و در یک کافه جوانی ۲۵ تا ۲۷ ساله با خوردن قرص اقدام به خودکشی می‌کند؛ ولی خوشبختانه ناکام می‌ماند.

بنا به یک گزارش منتشر شده در رسانه‌ها، در اواخر ساعات شب سه‌شنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ ، یک جوان ۱۷ ساله بوکانی با اقدام به خودکشی از طریق حلق آویز کردن خود، به کما رفته و به بیکارستان منتقل می‌شود. به دنبال آن در صبح روز چهارشنبه ۲۳ خرداد، متاسفانه این جوان بوکانی در بیمارستان موسوم به قلی پور بوکان، جان خود را ازدست می‌دهد.

این جوان ۱۷ ساله به اسم شهرام معرفی شده است. او ساکن منطقه “کلتپه” بوکان بوده است.

در خبری دیگر مطلع شدیم که جوانی ۲۵ تا ۲۷ ساله با حبس کردن خود در اتاق یکی از کافه های بوکان در خیابان قزلجی، اقدام به خودکشی کرده بود؛ ولی با به موقع رسیدن نجات‌دهندگان ناکام ماند.

وی با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده بود. جوان مورد نظر هم اکنون در بیمارستان بستری و تحت درمان است.

شایان یادآوری است که فشارهای ناشی از وضعیت بد اقتصادی و شرایط نامساعد اجتماعی، پدیده خودکشی در ماه‌ها و هفته های گذشته افزایش چشمگیر و نگران کننده ای به خود گرفته است. آمار خودکشی‌ها در ایران نشان می‌دهد که تعداد زنانی که به این عمل روی می‌آورند به نسبت مردان به مراتب بیشتر است.

از دیگر عواملی که به این پدیده شوم در سطح جامعه ایران دامن می‌زند، می‌توان به فقر و ناداری، اعتیاد، بیکاری، طلاق و پایین آمدن امید به زندگی در میان ایرانیان و بخصوص جوانان که موجب اقدام به خودکشی در آنان می شود، اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر