فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ خرداد ۱۴, دوشنبه

شکایت اداره آموزش و پرورش تهران از ناظم متخلف دبیرستان پسرانه معین/ سند

خبرگزاری هرانا – مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در تاریخ ۸ خردادماه در خصوص پرونده ای که در آن شواهد حاکی از اذیت و آزار جسنی و گروهی دانش‌آموزان پسر دبیرستان پسرانه معین در غرب تهران است از معاون این مدرسه که متهم است با پخش تصاویر پورنوگرافی از طریق گوشی تلفن همراه، دانش‌آموزان را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده، به دادسرای ناحیه ۲۱ شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، در دو روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از ناظم متخلف مدرسه غرب تهران شکایتی مطرح نکرده است منتشر شده بود.

با این حال مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفته است که در روز هشتم خرداد ماه از معاون خاطی مدرسه معین به دادسرای ناحیه ۲۱ (ویژه ارشاد) شکایت کرده است که متن آن به این شرح است:

«به استحضار می رساند طبق گزارش واصله و مدارک ضمیمه از اداره آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران و درخواست جمعی از اولیا مجتمع آموزشی غیر دولتی پسرانه دکتر معین شخصی به نام … از نیروهای آزاد شاغل در مدرسه مزبور از موقعیت و پست و مقام خود سوء استفاده کرده و با رفتارهای غیر اخلاقی و خلاف قانون و مقررات خود موجب وهن دستگاه و ورود خسارت معنوی به آموزش‌ و پرورش شده است.

لذا از نامبرده به اتهام سوء استفاده از پست و موقعیت شغلی خود و ورود خسارت معنوی به آموزش‌ و پرورش و جریحه دار شدن احساسات عمومی در سطح جامعه و ایجاد حساسیت به وجود آمده در فضای مجازی شکایت داشته و درخواست رسیدگی خارج از نوبت وفق قوانین و مقررات مورد استدعاست.

درضمن آقای فرشید اسماعیلی و خانم آرزو عبدالمالکی منفردا و متفقا به عنوان نمایندگان حقوقی این اداره کل جهت پیگیری موضوع و دفاع از حقوق آموزش و پرورش معرفی می گردند.»

لازم به ذکر است، پیش‌تر رئیس بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت که ۷ نفر از دانش‌آموزان حادثه غیر اخلاقی دبیرستان معین تهران، برای انجام معاینات روان شناسی به پزشکی قانونی مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که دچار آسیب روانی شده‌اند. وی در مورد سن دانش آموزان مراجعه کننده به پزشکی قانونی هم گفت “آنان در پایه هفتم و هشتم تحصیل می‌کنند و حدود ۱۳ تا ۱۴ سال سن دارند”.

همچنین پیشتر رئیس کل دادگستری استان تهران از شکایت ۱۵ نفر از اولیاء دانش‌آموزان در این پرونده خبر داد و گفت که تاکنون این تعداد از اولیاء شکایت کرده‌اند اما امکان دارد در هفته آینده افراد دیگری هم به تعداد شکات اضافه شوند. به گفته اسماعیلی پرونده فعلاً یک متهم دارد که در بازداشت به سر می‌برد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر