فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ آبان ۶, یکشنبه

۲۵۰۰ کودک در خراسان شمالی از سوءتغذیه رنج می‌برند

بجنورد- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: دو هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۶ سال به دلیل فقر در این استان از سوءتغذیه رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید خوجانی اظهار کرد: این تعداد کودک در خراسان شمالی توسط شبکه بهداشت و درمان شناسایی و برای درمان به کمیته امداد استان معرفی‌شده‌اند.
خوجانی بابیان اینکه امسال سرانه سبد غذایی برای این کودکان ۹۲ هزار تومان در نظر گرفته‌شده، افزود: طی ۶ ماه نخست امسال یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان برای درمان بیماری سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.
۵۰۷ کودک مبتلابه سوءتغذیه در خراسان شمالی بهبود یافتند
وی در ادامه بیان کرد: در نیمه نخست امسال دو هزار کودک زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه، تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار گرفتند که با بهره‌مندی از خدمات طرح سوءتغذیه ۵۰۷ کودک بهبود یافتند و کودکان بیمار جدید جایگزین شدند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه سوءتغذیه ازجمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد و عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را برای کودکان به دنبال دارد، تصریح کرد: این نهاد علاوه بر ارائه کمک مالی برای رفع این بیماری، اقدام به ارائه آموزش‌های متنوع به مادران این گروه از جامعه هدف کرده است.

کد خبر 4443895

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر