فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ مهر ۳۰, دوشنبه

خوزستان؛ گرد و غبار پنج دانش‌آموز رامشیری را راهی بیمارستان کرد

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت که پنج نفر از دانش آموزان مدرسه‌ای در روستای بیت باوی رامشیر با وقوع گرد و غبار روز یکشنبه راهی بیمارستان شدند. همزمان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر از گرد و غبار با غلظت بیش از ۲۲ برابر حد مجاز بنادر ماهشهر و امام خمینی را در جنوب خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، گرد و غبار باعث تنگی نفس، تشنج و مشکلات قلبی این دانش‌آموزان شد که توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی اهواز انتقال داده شدند.

وی افزود: “این حادثه در ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه روز یکشنبه اتفاق افتاد”.

بیت باوی، روستایی از توابع بخش مشراگه شهرستان رامشیر در جنوب شرق خوزستان است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان امروز در اخطاریه ای نسبت به وقوع تندبادهای لحظه ای، انتظار برخاستن گرد و غبار و کاهش دید ناشی از آن به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان و وزش باد به نسبت شدید و مواج شدن خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه هشدار داده بود.

غلظت گرد و غبار در ماهشهر به ۲۲ برابر حدمجاز رسید
گرد و غبار با غلظت بیش از ۲۲ برابر حد مجاز بنادر ماهشهر و امام خمینی را در جنوب خوزستان فرا گرفت و مدارس نوبت عصر شهرستان ماهشهر را تعطیل کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: “میزان غلظت گرد و غبار در ساعت ۱۵ امروز در این شهرستان سه هزار و ۳۱۷ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد”.

ایرج سلیمانی افزود: “این میزان گرد و غبار معادل ۲۲ برابر حد مجاز است که کاهش دید را به دنبال داشت”.

مجتبی شعبانی رییس اداره هواشناسی ماهشهر نیز گفت: “به دنبال بروز پدیده گرد و غبار افق دید در این شهرستان به ۷۰۰ متر رسید”.

با بروز پدیده گرد و غبار تمامی مدارس بندرماهشهر و بندرامام خمینی در حالیکه دانش آموزان در کلاس درس بسر می بردند تعطیل اعلام شد.

همچنین دانشگاه ها و مراکز آموزشی این شهرستان نیز در پی شدت گرد و غبار در عصر یکشنبه تعطیل شدند.

۲۳ مهر نیز آلودگی ناشی از بروز پدیده گرد و غبار در بندر ماهشهر مدارس این شهرستان را به تعطیلی کشاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر