فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ مرداد ۱, دوشنبه

دستکم ۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

امروز، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان، رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور، گروهی از سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن‌الحجج، جمعی از کارگران راه‌آهن اسلامشهر و جمعی از کاسبان مجتمع فردوسی مشهد در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، صبح امروز دوشنبه اول مردادماه، جمعی از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب روستایی برای دریافت معوقات خود، دست به تجمع زدند.
حدود ۲۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان، در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماهه ی حقوق خود، مقابل اداره کل آب و فاضلاب استان، تجمع نمودند.
برخی از این تجمع کنندگان به خبرنگار ایلنا گفتند: “علی رغم وعده های داده شده، بیش از ۵ ماه است که معوقات حقوقی خود را دریافت ننموده اند و به همین دلیل دست به تجمع زده اند”.

سرپرست روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز به خبرنگار ایلنا گفت: “تجمع کنندگان کارگران پیمانکاری این سازمان هستند که معوقات مزدی طلبکارند”.

رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای اعتصاب سراسری را از سر گرفتند

به گزارش رادیو زمانه، رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای دوشنبه اول مرداد در اعتراض به عدم توجه به مطالبات صنفی خود اعتصاب سراسری را از سر گرفتند.
تصاویر و کلیپ‌هایی از جاده‌های خلوت و رانندگان اعتصابی در رفسنجان، شهر کرد، جاده کنگاور به همدان، قزوین، پایانه اعلان بار تبریز، بوشهر، دشت ارژن شیراز، کرمانشاه، پایانه بندر امام، پایانه اصفهان، و جاده تهران ساوه منتشر شده است. اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای نخستین بار در خرداد و در اعتراض به افزایش هزینه‌ها و ثابت ماندن کرایه بار، عدم پرداخت سهم دولت برای بیمه رانندگان و سایر مطالبات صنفی آغاز شد و در تداوم خود تأمین سوخت جایگاه‌های بنزین و تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها را مختل کرد.
دور تازه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای در پی آن آغاز شد که وعده‌های نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، و نمایندگان دولت به رانندگان نتیجه‌ عملی در بر نداشت. انجمن صنفی رانندگان کامیون که تشکلی همسو با دولت است ۲۹ تیر تصمیم رانندگان به اعتصاب سراسری را تکذیب و اعلام کرده بود «رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور در روز دوشنبه اول مرداد هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت.»‌
امروز همزمان با آغاز اعتصاب مجدد رانندگان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی از «تمهیدات دولت برای حل مشکلات کامیونداران» خبر داد و معاون دادگستری استان فارس نیز تهدید کرد کسانی که کامیونداران را «تحریک به اعتصاب و اختلال در تأمین مایحتاج عمومی مردم» کنند مورد پیگیری قضایی قرار خواهند گرفت.
نمایشگر ویدیو
00:00
01:18

تجمع سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن‌الحجج مقابل هیات تصویه

به گزارش رادیو زمانه، گروهی از سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن‌الحجج روز دوشنبه اول مرداد در اعتراض به از میان رفتن سپرده‌هایشان مقابل هیات تصویه در تهران تجمع کردند.

اعتصاب کارگران راه‌آهن اسلامشهر

به گزارش رادیو زمانه، اعتصاب کارگران راه‌آهن در اعتراض به تعویق پرداخت مزدها و حق بیمه، و عدم امنیت شغلی دوشنبه اول مرداد نیز ادامه یافت.
بنابراعلام «اتحادیه کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن کارگران راه‌آهن اسلامشهر» کارگران که سه ماه است حقوق نگرفته‌اند امروز سر کار حاضر نشده‌اند.
یکی از کارگران اعتصاب کننده که سه فرزند دارد و دستمزدش یک و نیم میلیون تومان است، اما سه ماه حقوق نگرفته گفته است:
«من سه ماه حقوق نگرفته‌ام و هیچ کسی اینجا پاسخگو نیست. زیر قرض هستم و کسی نمانده که از او قرض نکرده باشم. در صورتی که کرایه خانه را نپردازم باید با زن و بچه‌هایم خانه را ترک کنیم.»
شرکت‌های پیمانکار، کارگران راه‌آهن را که برخی چند سال سابقه کار دارند با قراردادهای کوتاه مدت سه ماهه و در برخی موارد پانزده روزه و یا بدو‌ن قرارداد به کار گرفته‌اند.
کارگران راه‌آهن لرستان نیز دوشنبه ۱ مرداد دست به اعتصاب زدند.
کارگران راه‌آهن آذربایجان که در روزهای گذشته در اعتصاب بودند نیز هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند. مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گرچه تایید کرده کارگران سه ماه است مزد نگرفته‌اند اما موعد مشخصی را برای پرداخت مزد معوقه کارگران اعلام نکرده است.

اعتصاب کاسبان مجتمع فردوسی مشهد

به گزارش رادیو زمانه، کاسبان مجتمع فردوسی مشهد روز دوشنبه اول مرداد مغازه‌های خود را بستند و درون پاساژ تجمع کردند.
علت اعتصاب کاسبان، گران شدن حق شارژ مجتمع، قطع مکرر برق و کسادی بازار عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر