فعال حقوق کودک /فعال حقوق جوان دانشجو /عضو کانون دفاع از حقوق بشر در ایران /عضو شبکه مدافعین حقوق ب

۱۳۹۷ فروردین ۳۱, جمعه

مسمومیت ۲۰ دانش‌آموز با گاز کولر اتوبوس

خبرگزاری هرانا – دانش‌آموزان کلاس پنجم یک دبستان که شامگاه پنجشنبه در حال بازگشت از اردوی تهران به سمت کاشان بودند, در اتوبان تهران – قم، محدوده نعل‌بندان، براثر نشت گاز کولر اتوبوس دچار مسمومیت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از  ایسنا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر گفت: “با تماس به‌موقع مربیان حاضر در اتوبوس با ۱۱۵، یک اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد و مجموعا ۲۰ دانش آموز را به بیمارستان منتقل کردند”.

همه دانش‌آموزان پس از معاینه و اکسیژن‌تراپی، درمان و از بیمارستان مرخص شدند.
لازم به اشاره است که پیشتر نیز دکتر محمد صابری، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از مسمومیت ۱۳ دختر دانش‌آموز در خوابگاه شبانه‌روزی، بر اثر مصرف سالاد اولویه خبر داد و گفت: “ساعت ۲۳:۴۵ دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ گزارشی مبنی بر مسمومیت غذایی دانش‌آموزان در خوابگاه یک دبیرستان دخترانه به مرکز اورژانس اعلام شد”. به محض اطلاع یک دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد، نخستین بررسی‌ها نشان داد ۱۳ دانش‌آموز بر اثر مصرف سالاد اولویه دچار مسمومیت شده بودند که همگی توسط نیروهای امدادی به بیمارستان بم منتقل شدند.
طی روزهای گذشته نیز مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: “ظهر چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، در پی تماس مسوولان هنرستان شهدای کربلای سروستان با مرکز فوریت‌های پزشکی و اعلام گزارشی مبنی بر سرگیجه دانش آموزان، چند دستگاه آمبولانس به محل این مدرسه اعزام شدند، پس از معاینه دانش آموزان در نهایت ۱۰ دانش آموز با شک مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن به مراکز درمانی منتقل و تحت مراقبت قرار گرفتند”. وی در پایان گفت: “علت این حادثه نشت دربند شیر گاز اعلام شده است”.
در اسفندماه سال گذشته نیز در مدرسه‌ای دخترانه در تهران، ۱۰ دانش‌آموز بر اثر استنشاق گازهای موجود در آزمایشگاه مدرسه مسموم و از این بین ۴ نفر راهی بیمارستان شده بودند و ۶ نفر از این دانش آموزان در محل درمان و ۴ دانش‌آموز مسموم دیگر به وسیله آمبولانس به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بودند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر